maandag 31 oktober 2016

How Bizare - Vincent v Gogh

Dat de paden Vincent van Gogh en Dwaalhaas elkaar op veel fronten kruisen dat wist ik al,  ook beiden rood haar en de zelfde psychische diagnose... etc etc..  Maar nu ....
hoor en lees ik ook weer in het nieuw dat hetbed van Vincent in Boxmeer  terecht gekomen is...

uitgerekend BOXMEER ( of all places ) het bet is destijd vanuit het Franse Arles.. via via in dat mooie dorp terecht gekomen..

Het dorp waar mijn meisje woonde en stierf in mijn armen,
mijn grootste liefde OOIT...
haar dood, de grootste reden waardoor ik ( weer ) ben gaan tekenen en schilderen etc...

Hoe bizar is dit... ? dat bed heeft minstens 1100 km afgelegd om vervolgens in ( uitgerekend  ) Boxmeer terecht te komen...
toeval ?
ZOEK ik verbanden ?
zijn er verbanden ?
is alles gepland en gaat alles zoals het gaan moet ?
ik blijf het vreemd vinden allemaal..